שיטת אביבה - מאמרים וכתבות

להכנס להריון אחרי החגים


דווקא הקיץ, עונת המלפפונים שבה אנחנו מחפשות רק מפלט מהחום, הוא הזדמנות מצוינת להכשיר את הגוף לתקופה של "אחרי החגים" – ופשוט לשפר עמדות: אם כהכנה להריון ספונטני, ואם כדי למקסם את הסיכוי בטיפולי פוריות

מאת מיכל פוני

הקיץ משתק אותנו. מי כבר רוצה לקום ולעשות מעשה באמצע עונת המלפפונים, כשחום יולי-אוגוסט מכה בעוז בכל חלקת גוף חשופה, פרידה מהמזגן נראית כמו צעד בלתי אפשרי וכל מה שהמוח מסוגל לו הוא למצוא את המחבוא הטוב יותר מהלחות.

וככה, בציפייה שהחום יעבור, אנחנו מגיעות כבר ל"אחרי החגים". ובחגים? – כולם בחופשה: את, המטפלים, הרופאים, המעבדות. מי מתחילה טיפולים בחגים?

והנה הלכו להם שלושה חודשים שבהם כבר יכולת להיות במקום אחר לגמרי...

תקופה מבוזבזת, שבה לא קידמת את עצמך אפילו במעט, ואולי להיפך, חזרת לאחור.

שלושה חודשים - ואת במקום אחר לגמרי

בעבודתי עם מטופלות פריון, אני מוצאת את עצמי לא אחת מנהלת "משא ומתן" עם מתרגלות שיטת אביבה על משך הזמן שהן מוכנות להקדיש לתרגול. הן מצדן ממהרות להמשיך בטיפולים, לא רוצות לעצור – ומנסות לצמצם עד כמה שניתן את זמן ההפסקה מהורמונים שאני ממליצה עליו; אני, מצדי, משתדלת לשכנע אותן לתרגל לפחות שלושה חודשים מלאים.

אז הנה לך תקופה אידיאלית להתחיל לתרגל:

שלושה חודשים שבהם ממילא לא תתחילי בשום תהליך חדש, לא תשני פרוטוקול או תוכנית;

שלושה חודשים שבסיומם תהיי במקום אחר לגמרי מבחינת המצב הפיזיולוגי והאיזון ההורמונלי שלך;

שלושה חודשים שבהם תעשי שינוי אמיתי ומשמעותי בהתנהגות הפיזיולוגית הפנימית שלך, בעיקר באזור האגן.

אחרי החגים את מנצחת

תחשבי על זה כך: אם היית יוצאת עכשיו, בללי כל הכנה מוקדמת, לריצת מרתון, סביר להניח שאחרי 10 דקות היית מתמוטטת על המדרכה; אבל אם היית לוקחת לך מאמן צמוד, ודבקה בתוכנית אימונים מסודרת שהוא תפר בדיוק בשבילך, סביר להניח שבעוד שלושה חודשים יכולת לסיים מסלול: אולי לא במקום הראשון, אולי רק מיני מרתון – אבל בכל זאת, שינוי פיזיולוגי אמיתי שיאפשר לך לעמוד בקשיים.

גם שיטת אביבה יכולה לעבוד בשבילך באותו האופן:

תרגול של שלושה חודשים יביא איתו שינוי פיזיולוגי משמעותי, שימקסם את הפוטנציאל של הגוף שלך ויאפשר לך להגיע להישגים אמיתיים ולתוצאות משמעותיות – אם במסלול של הריון ספונטני, בגוף שעבר הכנה נכונה, ואם בחזרה למסלול של טיפולי הפוריות, אבל מנקודת זינוק טובה יותר